marți, 20 mai 2008

limba romana ruleaza!

Din cand in cand mai urmaresc si eu stirile...si unele emisiuni politice, pe unde mai apar si minunatii nostri conducatori...fie ei de tara, judet, oras, sector..Si atunci simt o mandrie nemarginita ca stiu sa vorbesc corect gramatical. Si pentru asta trebuie sa ii multumesc unui singur om, domnului profesor de limba romana Alexandru Marin, Scoala Generala Nr. 2 "Ion Minulescu" Pitesti. Timp de 4 ani de zile ne-a batut la cap cu exercitii de gramatica - la vremea aia erau, evident, o mare durere si plictiseala, dar acum...acum se vede intr-adevar ca timpul ala n-a fost nici pe departe irosit! Nu ma laud, dar sunt mandra ca depistez orice greseala de gramatica din reflex - din pacate le-am intalnit chiar si la profesorii de la facultatea mea...si asta o spun cu tristete...cat despre politicieni si reporterasi de 2 banuti treizeci nu mai zic!
Sunt sigura ca toti colegii mei de generala pot spune ca stiu sa formeze conditionalul in mod corect (gen..."mi-ar placea", nu "mi-ar place", cum am auzit chiar la o profa la un curs), sa puna suficienti "i" atunci cand trebuie ("Fii indulgent" si "Nu fi sarcastic!"), sa spuna ca "au mancat" sau "au luat masa", dar in nici un caz nu au "servit-o", cum se tot lauda domnul Basescu si exemplele pot continua la nesfarsit.
Inca o data o spun...sunt foarte mandra sa spun ca stiu sa vorbesc corect, incat nu mi-ar fi fost rusine sa port o conversatie nici cu domnul Pruteanu (odihneasca-se in pace!) Cu riscul de a parea excesiv de demodata...da! Pe vremea mea se facea carte si de-aia stiu acum sa vorbesc corect si nu mi-e rusine sa deschid gura in public!
O seara placuta dragii mei!



o portocala
Asculta mai multe audio Muzica »

7 comentarii:

Unknown spunea...

Ramona, si tu faci greseli de gramatica. Poate din neatentie dar sigur ti se intampla/s-a intamplat o data.
Sigur, nu flagrant, ca domnilor enumerati mai sus, dar nu as fi atat de vehement in locul tau.

ramonelu spunea...

care ma prinde...e invitatul meu sa ma taxeze! ;)

Unknown spunea...

in scris oricum nu are nicio relevanta pentru ca o simpla revizuire a textului elimina "bubele". Si nimeni nu o sa stea sa iti numere vocalele :D

Dar, da, tuturor ni se intampla, pentru ca suntem oameni, si pentru ca e natural sa nu fi perfect.

(apropos, iti recomand diacriticele)

ramonelu spunea...

Ai scris "sa nu fi" intentionat?

Unknown spunea...

Da :D

ramonelu spunea...

Amandoi stim ca nu :)

Anonim spunea...

esti din ce in ce mai penala....pe vremea ta se facea carte ?
si acu se face...problema e ca n-ai cu cine ....alexandru marin preda la fel...cine-l mai asculta ca atunci...cand erai eleva lui...suntem invitati sa te prindem?hmmm....ma apucasem si eu de un blog dar m-am oprit din principiul: mai uite-te si la tine in ograda....te sfatuiesc...sa nu uit...penal