miercuri, 4 iunie 2008

Blaga vs. Oprescu

Da, stiu ca nu prea ma ocup eu de politica pe blogul asta si poate ca nu ma ocup de politica in general. Mi s-a spus chiar ca stau in Bucuresti doar de un an si ca nu prea pot sa-mi dau cu parerea...Dar eu imi cer dreptul la o opinie.
A trecut primul tur al alegerilor si au ramas in cursa cei doi pe care ne asteptam cu totii sa-i vedem pe buletinele de vot din cel de-al doilea tur de scrutin: Vasile Blaga si Sorin Oprescu. Evident ca acum discutiile au devenit mult mai intense pe la "talk-shoaie", se fac acuzatii mai mult sau mai putin fondate, iar bucuresteanul de rand se gandeste daca mai are vreun chef sa se duca din nou sa voteze. Mai ales ca acum e derutat, din moment ce reprezentanti din fiecare partid au iesit la rampa sa spuna "Noi il sustinem pe X", iar cate un membru al aceluiasi partid, dar care trasese chiulul de la sedinta, mai da cate o declaratie in care spune ca il sustine pe Y.
Pana la primul tur am tinut cu Oprescu. Dar in emisiunea lui Cristian Tabara de la Pro TV, "Angajam primar", mi s-a parut foarte ok Blaga si mi-au placut raspunsurile lui. In seara asta, candidatul PD-L a fost invitat la "Sinteza Zilei" pe Antena 3. Din nou, sloganul sau, "Solutii, nu discutii", pare foarte bine ales. Omul se pricepe la discutii tehnice, stie clar care sunt planurile pentru Bucuresti. Dar parca s-ar completa la fix cu Oprescu, despre care am putea spune ca e bun la retorica, are carisma, stie sa zambeasca frumos, stie cum sa te vrajeasca. Dar nu prea stim cum sta treaba cu autostrada lui suspendata. Proiectul asta pare mult prea utopic, tinand cont ca nici trasee noi de metrou n-au fost in stare sa mai construiasca...ca sa nu mai vorbim ca la nivel national, nici macar faimoasa autostrada a soarelui nu a fost terminata.
Iata deci ca avem de ales intre un tip de meserie, care stie despre ce vorbeste in proiectele sale, dar care e sustinut de dubiosul Basescu, ceea ce il scade enorm in ochii mei. De ce? Pentru ca e clar ca Blaga stie ce ar putea sa faca in Bucuresti, ce i-ar placea sa faca din orasul asta - dar nu o s-o faca niciodata. De ce? Pentru ca e totul "un mare plan". Domnul presedinte are absolut tot interesul sa aiba un om de incredere la primarie, ca sa fie stapan deplin pe capitala. Mai ales in conditiile in care devine destul de evident ca nu va obtine un nou mandat la Presedintie. De cealalta parte il avem pe Oprescu, bun de gura, fermecator, popular...cam in stil basescian asa...care sustine ca e independent si ca va conduce Bucurestiul cu mintea limpede. Sa fie oare asa? Sau Blaga are dreptate cand spune ca PSD-ul a plecat la lupta cu doi candidati? Oricum nu vom afla aceste lucruri decat dupa cateva luni, poate chiar un an - doi de mandat.
Pana atunci, cu Dumnezeu inainte!
Cheers!

Un comentariu:

Unknown spunea...

Sincer nu am urmărit deloc show-ul politic pentru că îmi era teamă să nu rămân cu schele.

Citindu-ți post-ul, până la faza cu Blaga e susținut de Băsescu nu prea știam ce și cum. După, însă, mi s-a făcut scârbă de Blaga și îl susțin pe Oprescu.

Deși având un președinte în spate, mă tem că Blaga o să fie primar.

Mi-e silă de Băsescu. Asta așa, ca o concluzie „random”...